Expert van 500 kg tot meer dan 500 ton

Maatwerk voor alle aanhangers

Bestel direct uit eigen fabriek

Gecertificeerde aanhangers

Barli Bouwsystemen in Uden is al 30 jaar specialist op het gebied van bouwsystemen, zoals prefab systeembouw, houtskeletbouw en mobiele bouw. Met haar bouwsystemen biedt zij geschikte oplossingen voor permanente, semipermanente of tijdelijke huisvesting, maar ook nieuwe ruimtes, uitbreiding of aanpassing van een bestaand gebouw. Het transporteren van bouwsystemen brengt vanzelfsprekend uitdagingen met zich mee. Alle reden om op zoek te gaan naar een geschikt transportmiddel om de bouwsystemen mee te vervoeren. Het zelf ontwerpen van de ideale roltrailer is een uitdaging, maar zorgt ervoor dat de roltrailer perfect aansluit op de wensen. Met behulp van de expertise van Industriële Aanhangers is dit werkelijkheid geworden.  

De wensen voor de ideale roltrailer

Er waren een aantal wensen waaraan het ontwerp van de roltrailers diende te voldoen:

  • De bouwsystemen hebben uiteenlopende maatvoeringen, die allemaal op dezelfde roltrailer vervoerd moeten kunnen worden.
  • De roltrailers moeten niet alleen geschikt zijn voor gebruik op het industrieterrein, maar ook voor op de openbare weg.
  • De koppelingen van de roltrailer moeten perfect aansluiten op de terminaltrekkers die worden ingezet.

Een volledig op maat gemaakte oplossing

Voor het transport tussen de verschillende locaties op het industrieterrein en daarbuiten heeft Industriële Aanhangers twee roltrailers geleverd die zijn voorzien van een vaste zwanenhals. De koppelingen zijn ontworpen in goede samenwerking met de leverancier van de terminaltrekker om ervoor te zorgen dat de aansluiting van de roltrailer en de terminaltrekker perfect op elkaar aansluiten. Verder zijn de roltrailers uitgerust met een houten laadvloer. Om transport van de verschillende maatvoeringen mogelijk te maken is ervoor gekozen om de laadvloer te voorzien van vier rijen van rongenpotten, waar eenvoudig een rong in kan worden gestoken. Dit maakt het mogelijk om de bouwelementen goed te positioneren op de laadvloer. Zo wordt de lading tijdens het transport tegen omvallen beschermd.

Omdat de roltrailers ook worden ingezet op de openbare weg zijn ze voorzien van contourverlichting aan weerszijden. Aan de achterzijde is gebruik gemaakt van reguliere RDW-verlichting, lengte driehoeken, een afgeknotte driehoek en flits lichten voor extra zichtbaarheid. Voor alle verlichting is gebruik gemaakt van de moderne LED-uitvoering. Ter voorbereiding is ook een kentekenplaat houder aangebracht.

De aflevering van de op maat gemaakte roltrailer

De op maat gemaakte roltrailers voldoen aan alle wensen en sluiten perfect aan op de terminaltrekker die Barli Bouwsystemen reeds in gebruik had. Dit zorgde ervoor dat de nieuwe roltrailer direct in gebruik kon worden genomen en dit is ook gebeurd. De overgang van de oude trailer naar de nieuwe roltrailer verliep dan ook feilloos. Alles was in één keer in orde dankzij de vakmensen van het team van Industriële Aanhangers.

Eind vorig jaar ontving het IA team een verzoek van DP-World om hen te helpen bij een speciale uitdaging. Zij hadden speciale roltrailers nodig voor het vervoer van spreaders die voor reparatie of onderhoud naar de werkplaats moeten. Omdat er soms spreaders tussen zitten die niet meer functioneren, moesten de trailers voorzien zijn van de juiste geleiding en steunbalken. Zo konden de defecte spreaders geplaatst worden. Hiernaast hadden zij nog een aantal andere wensen over de uitvoering van de roltrailer. Dit hebben we in goed overleg kunnen invullen.

‘’We hebben nog nooit meegemaakt dat hier trailers werden geleverd die in één keer helemaal in orde waren en waarover na levering door de gebruikers niets op aan te merken was. We zijn hier zeer kritisch, dus CHAPEAU!’’

De roltrailers zijn geheel naar wens afgeleverd met unieke features:

  • Zo zijn de nokken voorzien van een felrode kleur waardoor de geleiding nokken duidelijk zichtbaar zijn voor de kraanmachinist. Bovendien zijn de nokken zo ontworpen dat de spreaders als vanzelf op de juiste plek op de trailer terecht komt.
  • Verder is de roltrailer in het midden voorzien van uitneembare roosters. Zo kan, indien nodig, een monteur in en op de trailer aan de spreaders werken. De treden zijn groot genoeg zijn om met veiligheidsschoenen stevig en veilig op de trailer te kunnen komen.
  • Hiernaast worden de spreaders ondersteund en staan deze geborgen op de juiste locatie op de roltrailer. Zo wordt schade tijdens het transport aan de hydrauliek of mechaniek van de spreaders voorkomen.
  • Verder zijn alle trailers CE-norm gebouwd en voldoen zij aan alle industriële normen, keuringen en veiligheidseisen.
  • Tenslotte zijn de roltrailers in gewenste kleur gespoten en voorzien van de juiste beplating.

Alstom is een multinational die over het algemeen werkzaam is in de dienstverlening die is toegespitst op transport over het spoor. Het Hoofdkantoor van ALSTOM is gevestigd in Parijs. De Nederlandse divisie is (o.a.) gevestigd in Ridderkerk. Vanuit deze locatie is er een aanvraag gekomen voor een aanhanger.

Een unieke aanvraag

ALSTOM Ridderkerk had een aanvraag gedaan voor een aanhanger met ongebruikelijke maten. Door de niet veel voorkomende specificaties van de aanvraag heeft IA het initiatief genomen en zijn we langs gegaan bij Alstom om de aanvraag verder en concreter uit te vragen, om zo de behoefte te inventariseren en precisie maatwerk te kunnen bewerkstelligen.

De wagen was bedoeld voor het vervoer van tram-wielstellen. ALSTOM reviseert wielstellen van trams in Rotterdam. Dat gaat gepaard met het nodige intern transport tussen diverse werkplekken. Hiervoor is de aanhanger bedoeld. Het IA Team heeft allerlei aanpassingen voorgesteld en de afmetingen precies op maat gemaakt, zeer tot tevredenheid van ALSTOM.

Een unieke aanpak

In overleg is er besloten de wagen te voorzien van verwisselbare oplegbalken waarop de wielstellen kunnen rusten. De maatvoering is zo uitgedacht dat de wielstellen op de juiste plaatsen gedragen worden voor een optimale stabiliteit. Voor het aan- en afkoppelen is de wagen uitgerust met een op hoogte instelbare en opklapbare dissel. Voor de veiligheid van de gebruikers staat duidelijk de maximumsnelheid en het draagvermogen op de wagen afgedrukt. De Non-Marking banden zorgen voor een streep loos gebruik op de mooie strakke betonvloer van het bedrijf. Al met al een aanhanger afgeleverd bij ALSTOM Ridderkerk welke volledig naar eigen wens is samengesteld. 

De firma MCB, meer dan 75 jaar een gevestigde internationale waarde op het gebied van groothandel in metalen, was voor haar intern transport opzoek naar industriële aanhangers. Op het grote terrein van MCB te Valkenswaard, dienen grote staalplaten van de ene productiehal naar de andere vervoerd te worden. Hierbij was het van uiterst belang dat deze staalplaten tijdens het vervoer over het terrein, niet nat worden. Onze specialist Jaap ging rond de tafel zitten met de mensen van MCB, om samen tot een fantastische oplossing op maat te komen!

Een unieke aanvraag

ALSTOM Ridderkerk had een aanvraag gedaan voor een aanhanger met ongebruikelijke maten. Door de niet veel voorkomende specificaties van de aanvraag heeft IA het initiatief genomen en zijn we langs gegaan bij Alstom om de aanvraag verder en concreter uit te vragen, om zo de behoefte te inventariseren en precisie maatwerk te kunnen bewerkstelligen.

De wagen was bedoeld voor het vervoer van tram-wielstellen. ALSTOM reviseert wielstellen van trams in Rotterdam. Dat gaat gepaard met het nodige intern transport tussen diverse werkplekken. Hiervoor is de aanhanger bedoeld. Het IA Team heeft allerlei aanpassingen voorgesteld en de afmetingen precies op maat gemaakt, zeer tot tevredenheid van ALSTOM.

Volledig op maat gemaakt 

De aanhanger werd volledig op maat ontworpen, van de wielen tot de kleur. In dit geval werd er gekozen voor een erg opvallende kleur, omwille van veiligheidsredenen in het magazijn. Deze wagen is ook uitgerust met een meesturende achteras. Dit heeft een kortere draaicirkel tot gevolg, wat het manoevreren makkelijker maakt. Tenslotte werd er gekozen voor een erg vernuftigd koppeling-systeem: Deze aanhanger wordt vervoerd met een elektrotrekker, waarbij de chauffeur niet behoeft  af- of op te stappen om de aanhanger aan te koppelen. Er is gekozen voor een koppeling met hoogte-instelling, waarbij de aanhanger automatisch aankoppelt bij aanraking met de elektrotrekker. Ook het afkoppelen gebeurt automatisch door middel van een hendel naast de bestuurdersplaats.

Verbinding door een open en scherpe blik

Industriële aanhangers staat garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Onze klantgerichte benadering helpt onze klanten met vooruitgang, verbetering, innovatie, ambitie en groei. Met een open en scherpe blik, dringen we door tot de kern van de business van onze partners. Dat begrip zorgt voor verbinding. Alleen door deze manier van werken is het mogelijk om onze adviezen, diensten en producten tot op de millimeter sluitend te krijgen. Onze gedrevenheid in alles wat we doen zorgt voor toewijding en resultaat. De manier waarop we dat realiseren zorgt ervoor dat de organisatie van onze klanten op rolletjes loopt. 

Industriele aanhanger vekoma

Vekoma is een wereldwijde aanbieder en installateur van attracties en vergelijkbare amuserende complexe technologische installaties in bijvoorbeeld pretparken. Het hoofdkantoor van Vekoma is gevestigd in Vlodrop. Vekoma is gespecialiseerd in het aanbieden van attracties op maat die volledig naar wens zijn samen te stellen. Vekoma was op zoek naar een oplossing om goederen te distribueren over hun terrein met verschillende magazijnen. Vekoma kwam met de vraag of wij een industriële aanhanger kunnen leveren die hen helpt om goederen van hun expeditie te verdelen naar andere locaties op het terrein. Aangezien Vekoma veel maatwerk levert, was dit ook een belangrijke factor bij de aanhanger.

We hebben nu de mogelijkheid om meerdere pallets in één keer van A naar B te verplaatsen. Zo hoeven we niet meer met losse pallets te pendelen over ons bedrijfsterrein maar we kunnen in één keer acht pallets veilig en droog verplaatsen. Ook hebben wij hierdoor veel minder beschadigingen aan onze hoogwaardige producten.”

Een unieke aanhanger

Omdat Vekoma veel kleinere pakketten of lagere paletten moeten vervoeren, hebben wij geadviseerd een aanhanger te kiezen waarbij wij een tussenvloer kunnen inbouwen.Verder heeft de aanhanger een huifsysteem gekregen waardoor de te vervoeren onderdelen beschermd en beschut kunnen worden vervoerd. Bovendien is de aanhanger is uitgerust met een handrem, waardoor deze veilig geparkeerd kan worden. Al met al waren zij zeer tevreden over hun custom made product en de samenwerking met IndustriëleAanhangers.nl.

Atlas Copco biedt haar klanten industriële en energiezuinige oplossingen. Het assortiment bestaat uit industriële en mobiele compressoren, generatoren, stikstof- en zuurstofgeneratoren, medische gassen, vacuümpompen, sloop- en aannemersgereedschappen en constructiematerieel. Dit wordt toegepast in uiteenlopende industrieën. Denk hierbij aan zoals de metaalindustrie, voedingsmiddelenindustrie, de procesindustrie, elektronica, chemie, aannemerij, automobielindustrie en nog veel meer.

Maatwerk voor de standaard prijs

De huidige meesturende aanhangers die gebruikt werden voor een fabriek in België dateerden van 15 jaar geleden en deze moesten vervangen worden. Een van de belangrijkste reden hiervoor is dat de industriële aanhangers begonnen te stuiteren en daarnaast werkte het meesturende systeem niet meer naar behoren. De aanhangers worden dagelijks intensief gebruikt voor het vervoer van compressoren en zijn gekoppeld in een treintje achter de heftruck. Aandachtspunt was daarbij wel dat de treintjes een hoge snelheid moeten kunnen behalen achter de heftruck. Normaal gesproken is een industriële aanhanger altijd langzaam verkeer. In dit geval was het een uitdaging om de aanhanger ondanks het laadvermogen ook 15km/h te kunnen laten rijden.

Verrast door de mogelijkheden en de prijs

De wens van Atlas Copco was vrij specifiek dus maatwerk was in dit geval beste optie. Zij wilden een zo stabiel industriële aanhanger. Wat inhoudt dat de aanhanger zo laag mogelijk moest zijn. Het principe van het rijden in een trein houdt in dat de aanhangers zijn uitgevoerd met een spoorvolgend systeem. Dit spoorvolgend systeem maakt het mogelijk om tot 6 industriële aanhangers achter elkaar aan te laten rijden zonder dat de laatste aanhanger naar binnen komt en de bocht afsnijdt. Hierdoor is het goed mogelijk om door een bochtig terrein te navigeren zonder dat de laatste aanhanger afwijkt van het pad dat de heftruck of trekkend voertuig heeft gevolgd.

De oplossing van Industriële Aanhangers

Er is gekozen voor het gebruik van een dubbele uitvoering van de wielen. Het resultaat hiervan is dat er minder schade aan het wegdek ontstaat door de verbeterde druk verdeling. Ze hebben gebruik gemaakt van de optie om vol rubberen wielen voor een slijtvaste maar stabiele vervoersmethode. Deze vol rubberen wielen bieden het comfort van een luchtband, maar zijn door de massieve vulling met rubber vele malen slijtvaster. Het is nu ook mogelijk om stabiel met de aanhangers te kunnen rijden op hogere snelheid. Normaal gesproken is 6 km/h de norm. Bij Atlas Copco moest dat 15 km/h zijn en daarop zijn de aanhangers aangepast. Het systeem heeft een borging en extra beveiliging tegen het losschieten.

Het koppelsysteem is speciaal ontwikkeld zodat het bonken en stoten van de aanhanger voorkomen wordt. Er zit geen speling op de dissel en het koppelsysteem dit heeft een zeer positief effect op de stabiliteit. Alle geleverde aanhangers zijn aan de zijkant uitgevoerd met inrijkokers voor een heftruck. Groot voordeel hiervan is dat stapelbaar zijn. In het geval van Atlas Copco rijden er honderden aanhangers rond. Wanneer deze niet gebruikt worden is het veel efficiënter om deze te kunnen stapelen, dit scheelt in de ruimte.

Industriele aanhanger vekoma

Vekoma is een wereldwijde aanbieder en installateur van attracties en vergelijkbare amuserende complexe technologische installaties in bijvoorbeeld pretparken. Het hoofdkantoor van Vekoma is gevestigd in Vlodrop. Vekoma is gespecialiseerd in het aanbieden van attracties op maat die volledig naar wens zijn samen te stellen. Vekoma was op zoek naar een oplossing om goederen te distribueren over hun terrein met verschillende magazijnen. Vekoma kwam met de vraag of wij een industriële aanhanger kunnen leveren die hen helpt om goederen van hun expeditie te verdelen naar andere locaties op het terrein. Aangezien Vekoma veel maatwerk levert, was dit ook een belangrijke factor bij de aanhanger.

“De wagens zijn perfect, tip-top in orde, we hebben nog NOOIT zulke fijne wagens gehad. Naar onze mening is Industriële Aanhangers een van de weinigen, al dan niet de enige, in Nederland die custom made aanhangers levert. Ook is de verhouding tussen prijs en kwaliteit goed.” 

Een unieke aanhanger

Forbo Coevorden was is in het bezit van zo’n 18 aanhangers. Deze aanhangers kunnen echter alleen ingezet worden voor of inslag of uitslag, daarom zochten ze naar een meer allround oplossing. Na samen gespard te hebben is er gekozen voor een bakwagen met opstaande randen met een laadvermogen van 12.000 kilo, waarvan wij er drie geleverd hebben. Deze worden gebruikt voor inslag en uitslag van gereed product voor intern transport.Dankzij de spierwitte vloer is de robot die de producten op de aanhanger laadt, in staat om de aanhanger te herkennen en zo de producten in te laden. Door de brede wielbasis en het toepassen van super-elastische banden, zijn de wagens uitermate geschikt voor de inzet, zowel binnen als buiten.